• آدرس

    تهران،فرمانیه

    پاسخگویی

    24 ساعته

  • شماره تماس

بستن

دکور مغازه با بهترین ایده‌های مدرن برای جذب مشتری

دکور مغازه باید طوری باشد که مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند و در عین حال برای فروشندگان همه چیز جای خود را داشته باشد. دکور مغازه برای صاحبان مغازه، پایه و اساسی در بازار رقابتی کسب و کار به شمار می‌رود. نوع کاربری مغازه نیز در مدل دکوراسیون انتخابی کاربردهای متفاوتی دارد.

 

 

بهترین و جدیدترین دکور برای مغازه

البته که نمی‌توان گفت جدیدترین دکوراسیون‌ها، بهترین‌ها برای مغازه داران هستند. اما طراحان دکوراسیون بنا به خواسته زمان و نیاز مشتریان دکور مناسبی برای مغازه طراحی می‌کنند. نکته مهمی که برای طراحی دکور مغازه وجود دارد متراژ مغازه و کاربری مغازه است. در هر صورت هدف مهم داشتن آرامش برای مشتریان در کنار فروش بیشتر برای صاحبان مغازه به شمار می‌رود. ویژگی‌های خاصی برای مغازه‌ها با دکور مدرن وجود دارد که آنها را از سایر مغازه‌ها متمایز می‌سازد.

  • توجه به نورپردازی در مغازه
  • پرهیز از شلوغی مغازه
  • جایگزین کردن رنگبندی‌های ملایم به جای رنگبندی‌های تند و خسته کننده
  • در نظر گرفتن آسایش و آرامش مشتری
  • در دسترس بودن کالاها برای فروشندگان مغازه

 

در دسترس بودن دکور مغازه

 

هدف از مغازه ارائه کالایی مناسب برای مردم است. ارائه کالا بنا به شرایط فرهنگی و نیاز مشتریان متفاوت است. به همین دلیل هر فروشگاه و مغازه در هر قسمت از دنیا دکور مخصوص خود را می‌طلبد و باید طبق برآورده کردن نیاز مشتریان طراحی شود. همانطور که گفته شد، مغازه‌ها بنا به کاربری که دارند دکور مختص خود را می‌طلبند. مثلا برای مغازه کفش فروشی از جعبه های کوچکتری برای دکور دیوارها و ویترین استفاده می‌شود. اما مغازه‌های پوشاک ممکن است باکس‌های بزرگتری را برای دکور نیاز داشته باشند.

 

دکور مدرن برای مغازه

 

چه دکوری مناسب چه مغازه‌ای است؟

برای انتخاب دکور مغازه نباید عجله کرد. با صرف وقت می‌توان بهترین انتخاب را در هر ابعادی که باشد پیاده‌سازی کرد. انتخاب رنگ، نکته بسیار مهم برای جلب توجه مشتریان بیشتر به شمار می‌رود. ترکیب رنگی مناسب می‌تواند در به چشم آمدن هر چه بیشتر مغازه کمک کند. تاثیر رنگ‌ها در روان و انتخاب مشتری را نباید نادیده گرفت. مهمترین گزینه و سیاست‌گذاری در دکور مغازه انتخاب رنگ و نورپردازی آن است.

 

رنگبندی دکور مغازه

 

اغلب مغازه‌دارها باید به ابعاد مغازه و کالایی که برای ارائه در نظر دارند توجه کنند. مثلا طلا فروشان برای جلوه بیشتر اجناس خود بهتر است زمینه‌ای متفاوت مانند سیاه و یا سفید را در نظر بگیرند. در مقابل مزون‌های لباس عروس بهتر است کمتر از رنگ سفید برای زمینه استفاده کنند زیرا لباس عروس ممکن است روی زمینه سفید کمتر جلوه کند و خودش را نشان دهد. نکته مهم دیگر اینکه اگر محصولات پر فروش در قسمتی که بیشتر دیده می‌شوند قرار بگیرند توجه بیشتری را به سمت مغازه جلب خواهند کرد.

 

زمینه مناسب برای دکور مغازه

 

انواع فروشگاه‌ها برای دکوراسیون می‌توانند ایده‌های متفاوتی نسبت به کالا و ابعاد مغازه خود را ارائه دهند. در این بین نکات حائز اهمیتی وجود دارد که بهتر است به آنها توجه شود. مهمترین آنها توجه به برطرف کردن نیازهای مشتریان است. برای برطرف شدن نیاز مشتریان، لازم است تا فضای مورد نیاز برای آنها در نظر گرفته شود. یعنی از ایجاد شلوغی در محیط مغازه با اجناس و دکوری‌های مختلف پیشگیری شود. دکورهای شلوغ فرصت دیده شدن اجناس را از مشتریان ‌می‌گیرند و توجه را به سمت خود جلب می‌کنند.

 

تنوع دکوراسیون برای مغازه

 

نکات مهم برای داشتن بهترین دکور مغازه

  • ویترین چشمگیر، جذاب و متناسب با کالا
  • ورودی مناسب برای جلب توجه بیشتر مشتری
  • ایجاد مسیر راحت برای رفت و آمد مشتریان داخل مغازه که بتوانند اجناس را هم مشاهده کنند
  • توجه بیشتر به سمت راست مغازه برای دکور و دیده شدن اجناس
  • استفاده از صفحه نمایش برای به نمایش گذاشتن کالاها (به ویژه برای فضاهای کوچک)
  • چیدن محصولات مرتبط در کنار هم که موجب خرید وسایل و ملزومات مورد نیاز مرتبط دیگر می‌شود
  • توجه به نورپردازی نقطه‌ای در قسمت های مختلف روی اجناس
  • به کار بردن آیینه برای دیدن مشتری که علاوه بر آن سبب بزرگ تر دیده شدن مغازه نیز می‌شود
  • استفاده از قفسه‌ها با اشکال مختلف هندسی و رنگ‌هایی متفاوت و خاص

 

نکات مهم برای دکور مغازه

 

دکور ویترین مغازه برای جلب مشتریان بیشتر

برای ویترین نکات مختلفی وجود دارد که هر صاحب مغازه و طراحی می‌تواند طبق سلیقه و کاربری مورد نیاز، از آن استفاده کند. اولین نکته‌ای که از مغازه چشم مشتری را به سمت خود جلب می کند، ویترین مغازه است. ویترین مناسب برای مغازه باید کالای ارائه شده در مغازه را معرفی کند. لازم نیست ویترین از تمام اجناس داخل مغازه اشباع شده باشد و موجب دیده نشدن اجناس شود. نکاتی لازم است تا با توجه به آنها می‌توان دکوری مناسب برای مغازه داشت.

 

دکور مغازه برای ویترین

 

  • خوانا و واضح بودن اسم مغازه
  • نورپردازی و رنگ جذاب
  • بهره گرفتن از هنرهای مفهومی
  • به نمایش گذاشتن اجناس مغازه با ابعادی بزرگتر
  • ایجاد کنجکاوی برای مشتریان با دکوری مناسب
  • استفاده و به کارگیری هنرهای تلفیقی
  • استفاده از یک تک رنگ متفاوت برای جلب توجه بیشتر یا دو رنگ متضاد
  • استفاده از برخی اجناس برای جلوه بیشتر و جلب توجه در ویترین
  • استفاده از نام برند خاصی که در مغازه ارائه می‌شود در ابعاد بزرگ برای ویترین

 

ویترین برای دکوراسیون مغازه

 

دکور داخل مغازه برای آسایش مشتریان

برای دکور مغازه می‌توان از یک تم مخصوص استفاده کرد. یعنی یک طیف رنگی خاص در کنار سبکی مشخص را می‌توان برای دکور در نظر گرفت که مشتری نیز بتواند تمام موارد مورد نیاز را تهیه کرده و از مغازه خارج شود. برای بهتر دیده شدن اجناس لازم است تا نور تابیده شده با منشا نورهای با تعداد بیشتر استفاده شود. یعنی به جای استفاده از یک نور متمرکز، چند نور کوچک با زاویه تابش روی اجناس انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌رود.

 

نور در دکوراسیون مغازه

 

لازم نیست همه قسمت مغازه و فروشگاه از یک الگو برای دکور پیروی کنند. یعنی اگر فضای لازم وجود دارد، می‌توان یک طرف مغازه را با زمینه رنگی متفاوتی از دیگری چیدمان داد. اما باید کاربری بودن و نیاز مشتری را نیز در نظر گرفت. وجود صندلی یا یک نیمکت برای استراحت مشتری در مغازه در مدت کوتاه به عنوان یکی از مواردی است که علاوه بر تامین آسایش مشتری می‌تواند به دکوری جذابی در گوشه مغازه وجود داشته باشد.

 

دکوراسیون مغازه با صندلی

 

امروزه وجود قفسه‌ها در مغازه نکته مهمی برای جلب مشتری است. نباید تنها از ویترین برای به نمایش گذاشتن کالاهای مغازه استفاده کرد. قفسه‌ها در گوشه‌ای از مغازه یا وسط می‌توانند کالاهای بیشتری را به نمایش بگذارند. این نکته را می‌توان برای تمام مغازه‌ها به کار برد. اگر مغازه کوچک باشد برای به نمایش در آوردن کالاها می‌توان از یک یا چند مانیتور کمک گرفت. البته این کار را برخی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با بنر و تابلوهای برجسته نیز انجام می‌دهند.

 

قفسه در دکوراسیون مغازه

 

سخن پایانی

راهکارهای مختلفی برای جلب توجه مشتریان و دیده شدن مغازه وجود دارد. چیدمان دکور مغازه با توجه به سلیقه صاحب مغازه و کاربری آن می‌تواند متفاوت باشد. سیاست‌های کاربردی که برای جلب توجه مشتریان و داشتن سود بیشتر ایجاد می‌شود، در گرو بالا رفتن فروش محصولات است. یکی از سیاست‌های مهم برای داشتن مشتری بیشتر دکور مناسب است تا مشتریان بسیاری را به سمت مغازه روانه کند. با این کار هم مشتریان اوقاتی خوش داشته و از خرید خود راضی خواهند بود و هم صاحبان مغازه نیاز مشتریان به کالای مورد نظر را تامین خواهند کرد.

 

 

پست های مرتبط